Painettu suora ei huku massaan. Mikset siis erottuisi joukosta?

| 11.12.2018

Painetulla suoramarkkinoinnilla on nyt hyvät ajat. Sitä nimittäin ei nykyään tule luukun täydeltä. Tarkemmin kun ajattelee, ihka oikeaa postia on kiva saada. Sähköposti laulaa joskus ihan ähkyyn saakka – onko edes mitään mahdollisuutta pystyä tai ehtiä lukea kaikkia meilejä, joita inbox pullistelee… Tutkimus kertoo, että kuluttajat saavat sähköpostitse keskimäärin 14,3 henkilökohtaista asiakkuusviestiä viikossa.* Ja määrä tuntuu koko ajan kasvavan.

Luukussa odottaa yllätys – myös nuorten mielestä

Tutkimuksen mukaan kuluttajat ovat tyytyväisimpiä eri kanavien markkinointiviesteistä postilaatikkoon tulevien viestien määrään. Peräti 74 % kuluttajista ilmoitti saavansa osoitteellista printtimarkkinointia nykyisin joko sopivasti tai liian vähän.

Etenkin nuoremmat ikäluokat pitävät perinteistä postia mieluisimpana kanavana. Eikä sinänsä mikään ihme, sillä nuoremmille fyysisten mainosten, kirjeen tai kortin vastaanottaminen omalla nimellä ja osoitteella on harvinaista – ja siksi se tuntuu jopa henkilökohtaiselta huomioinnilta. *

Tehokasta, aktivoivaa, luovaa…

Suoramarkkinoinnin tehokkuus ei ole vuosien saatossa kadonnut minnekään – päinvastoin. Kun suora on kohdistettu oikein, se osuu ja uppoaa. Hyvä viesti, joka tavoittaa kuluttajan rauhaisassa ympäristössä eli kotona tai toimistolla itselleen sopivimpaan aikaan luettuna, saa varmasti jakamattoman huomion.

Käsinkosketeltava kampanja aktivoi ja jättää muistijäljen. Suoran tekemisessä saa laittaa luovuutta peliin ja käyttää muotoja, värejä, pintoja ja näytteitä. Älä siis latista ideoitasi, ennen kuin kysyt neuvoa ja tarjousta meiltä.

”Mutta sehän maksaa maltaita!” Höpönlöpön. Kun kohdistaa huolellisesti, puhuttelee relevantisti ja laskee suoramarkkinoinnin vaikutukset myyntinä ja toimintana, painatukseen ja postitukseen käytettävät kulut tulevat maksetuksi moninkertaisena takaisin. Ja viivan alle jää mukavaa katsottavaa.

Hiilineutraaleja painotuotteita, ole hyvä!

Olemme Hämeen Kirjapainossa vilpittömästi ylpeitä siitä, että voimme tarjota kaikki painotuotteet 100 % hiilineutraalisti. Koska vastuullisuus ja ympäristön hyvinvointi ovat meille sydämen asioita, käytössämme on ollut Hiilineutraali painotuote -merkintä jo vuodesta 2012.

Ei ole vain yhtä ainoaa ratkaisua

Toimiva kampanja on kokonaisuuksiensa summa. Parhaan tehon kampanjasta saa, kun yhdistää suora- ja digimarkkinoinnin toisiaan tukevaksi kokonaisuudeksi. Vaikka Hämeen Kirjapaino on nimensä mukaisesti painotalo, meillä tehdään ja ajatellaan yhtä ketterästi digitaalisestikin. Saat siis koko paletin kätevästi ja kustannustehokkaasti yhdestä osoitteesta.

Tehdään yhdessä vaikuttavia kampanjoita.

 

* Kuluttajien odotukset asiakkuusviestinnästä eri kanavissa -tutkimus, IRO Research


Juha-Pekka Jantunen

Suoramarkkinointikampanjat ja erilaiset rakenneratkaisut ovat lähellä sydäntäni. Asiakas kun kertoo tavoitteen, niin minä autan kohti parasta ratkaisua. Ota rohkeasti yhteyttä, mietitään yhdessä Sinulle sopivin ratkaisu!