PunaMusta Media osti Hämeen Kirjapainon – yhteinen palvelutarjonta kasvaa

| 1.7.2019

Kotimainen media- ja painotoimialan osaaja PunaMusta Media Oyj on ostanut Hämeen Kirjapainon koko osakekannan. Omistajavaihdoksella ei ole vaikutusta Hämeen Kirjapainon tuotannon, myynnin, asiakaspalvelun tai hallinnon toimintaan, vaan ne jatkavat entiseen tapaan. Kaupan myötä molemmat yhtiöt saavat palvelutarjontaansa lisää uusia yritysnäkyvyyden ja markkinointiviestinnän tuotteita, joilla vahvistetaan asiakkaiden kilpailukykyä markkinoilla.

PunaMusta Media Oyj on media- ja painotoimialan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 650 alan osaajaa. Konsernin painotoimialaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu aikakaus-, sanomalehti- ja digipainamisesta, yritysnäkyvyydestä, suurkuvatulostamisesta sekä mainospainotuotteiden painamisesta ja lehtituotteiden suunnittelusta sekä tuotannosta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2018 lähes 90 miljoonaa euroa.

Hämeen Kirjapaino on tunnettu korkealaatuisista viestinnän ja markkinoinnin printti- ja digipalveluista, joihin kuuluu niin suunnittelu, toteutus, aineistohallinta ja logistiikka. Yhtiöllä on 70 alan huippuosaajaa. Miia Lehtisen ja Miika Haaviston johdolla palvelevan perheyhtiön liikevaihto on noin 14 miljoonaa euroa.

Hämeen Kirjapainon Miia Lehtinen ja Miika Haavisto ovat hyvin tyytyväisiä tehtyyn kauppaan ja näkevät yhtiöille erinomaiset mahdollisuudet kasvaa yhdessä.

– Olemme useiden vuosien ajan panostaneet merkittävästi toimintamme kehittämiseen, jotta olemme voineet tarjota asiakkaillemme mahdollisimman kattavia ja kilpailukykyisiä markkinointiviestinnän palveluita. Monipuoliset digitaaliset palvelut yhdistettynä vahvaan printin osaamiseen muodostavat ainutlaatuisen kokonaisuuden, joka palvelee aidosti asiakkaidemme liiketoiminnan tarpeita. Tätä kehitystyötä jatkamme nyt yhdessä, mutta huomattavasti leveämmillä hartioilla, Miika Haavisto toteaa.

– Haluamme olla rakentamassa yhdessä PunaMustan kanssa Suomeen ainutlaatuista kokonaisuutta, joka pohjautuu asiakkaiden syvälliseen ymmärtämiseen, vahvaan kotimaiseen osaamiseen ja vastuullisuuteen, monipuoliseen ja kustannustehokkaaseen tuotantoon sekä todelliseen haluun uudistua, Haavisto kiteyttää.

– Tarjoamme asiakkaillemme kotimaisia kokonaispalveluja, joiden avulla he voivat vahvistaa omaa näkyvyyttään. Tehty yrityskauppa Hämeen Kirjapainon kanssa tuo meille molemmille uusia mahdollisuuksia tarjota asiakkaillemme entistä laajempia ja vastuullisia markkinointi- sekä digiviestinnän palveluja, PunaMusta Median Oyj:n painotoimialan johtaja Jari Avellan korostaa.

Vastuullisuus yhdistää

Yrityskaupan jälkeen PunaMusta Media -konsernin painotoimialan palveluksessa on kaupan jälkeen yli 530 alan parasta osaajaa. Yhtiöitä yhdistää vahvan osaamisen sekä pitkän kokemuksen lisäksi myös vastuullisuus ja sen kehittäminen kaikissa palveluissa.

Tehty yrityskauppa Hämeen Kirjapaino Oy:n kanssa on osa PunaMusta Media -konsernin strategista tavoitetta kasvaa kotimaan vastuullisimmaksi sekä vahvimmaksi paino- ja yritysnäkyvyyden osaajaksi, joka palvelee asiakkaitaan kilpailukykyisillä ja tehokkailla markkinointiviestinnän palveluilla.

– Molempien yhtiöiden arvopohjana on vastuullisuus ja ympäristötietoisuus. Tavoitteenamme on PunaMustan hiilijalanjäljen vähentäminen 20 prosentilla vuoteen 2025 mennessä ja Hämeen Kirjapaino on Suomen ensimmäinen painotalo, joka otti käyttöön hiilijalanjälkisertifioinnin jo vuonna 2012. Tuosta lähtien Hämeen Kirjapaino on myös tarjonnut asiakkailleen hiilineutraaleja painotuotteita, konsernin painotoimialan johtaja Jari Avellan painottaa.

 

Lisätietoja saat oman yhteyshenkilösi lisäksi tarvittaessa seuraavilta henkilöiltä:
PunaMusta Media Oyj, painotoimialan johtaja Jari Avellan, p. 050 323 3885, jari.avellan@punamusta.com
Hämeen Kirjapaino Oy, teknologiajohtaja Miika Haavisto, p. 050 553 0446, miika.haavisto@hameenkp.fi